Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 24 iunie 2017

Scrisoare catre Vasilica


DJ 571/a - vedere aeriana din august 2016

Draga Vasilico,

Am aflat de la bunica ta ca esti plecata din tara si te felicit pentru hotararea asta! Vineri, cand mergeam la Moldova Noua ti-am intalnit fetita, era cu doda Stana si am vazut ca e mare si frumusica foc - sa va traiasca si sa va bucurati de ea! Daca te gaseam acasa, scrisoarea asta nu s-ar mai fi scris si am fi discutat fata in fata. Trebuie sa afli de la mine, cinstit si cu onestitate, cum stau lucrurile in prezent si de ce fac eu acum ceea ce fac.

Probabil vor aparea “binevoitori” ce vor incerca sa te convinga de contrariul a ceea ce iti scriu eu, dar vei constata ca ei sunt doar rauvoitori, ca eu nu am nimic impotriva ta si nici impotriva surorii tale, desi sotul ei a fost grobian si, manipulat de anumiti “binevoitori”, m-a sunat si m-a luat la rost, imputandu-mi niste presupuse fapte cu care fusese mintit din Carsie. Voi doua nu veti suferi niciun prejudiciu din partea mea. Cu atat mai putin acum, cand abia te-ai lamurit ca singurul meu interes imobiliar fata de familia ta a fost cel privind cele trei parcele de teren de cate 2000 mp de la Virtac, cu care ne invecinam, unde parcela ta este plasata intre doua parcele ale mele. Daca am fi schimbat intre noi doua parcele, eu urma sa detin o singura parcela ce cumula 4000 mp, iar tu ai fi obtinut un acces mai bun la drum si diferenta de bani pentru eventualul plus de suprafata. Despre asta am vorbit si cu tatal tau cand inca era in viata, iar el ti-a spus si tie despre asta, inainte de a accepta propunerea mea, cerand in acelasi timp si sfatul catorva prieteni de-ai nostri din Carsie. Eu nu am facut un secret din propunerea ce o facusem lui Tomita, caci nu am crezut ca asta va crea o oponenta atat de mare – unde crezi – chiar in familia unchiului tau, care a sarit in sus ca ars, imprreuna cu nevasta lui si au inceput o nemaivazuta campanie impotriva mea, incercand sa ma impiedice sa imi unesc cele doua parcele. Sunt ani buni de cand le simt ura si veninul acumulat dupa procesul prin care noi ne-am separat niste terenuri de ale lor, ei inca nu pot accepta ca s-a facut in sfarsit dreptate urmasilor strabunicului mamei mele pentru terenuri cumparate in anul 1901 si pentru care eu detin actele originale.

Revenind la aceasta scrisoare, probabil ca ai aflat ca in urma cu doi ani copiii mei au dorit ca ridice o pensiune langa locuinta noastra din Carsie, dar au aparut anumite oponente in primarie, probabil stimulate de catre unchiul tau. Certificatul de urbanism, act care indeobste se elibereaza pe loc, mi-a parvenit dupa 60 de zile, cand era deja prea tarziu, iar pensiunea s-a construit in judetul Hunedoara. De atunci eu tot incerc sa intabulez terenul respectiv, dar nu o pot face fara acceptul unchiului tau, iar acum lucrurile par si mai dificile dupa ce l-a determinat si pe un pem de la Garnic, cu care ma invecinez, sa nu semneze pentru vecinatatea cu mine. Bine macar ca unchiul si-a facut intabularea colibei lui in lipsa semnaturii mele! Este unul din prejudiciile suferite de mine si de familia mea.

Acelasi unchi lacom dupa terenuri ce nu ii apartin ne-a adus din nou prejudicii si, incalcand sentinta judecatoreasca din 2012, si-a intabulat mama pe un  teren de peste drum deja partajat in instanta si atribuit mie, si imediat l-a primit donatie de la bunica ta. Toata lumea s-a intrebat cum de s-a recurs la donatie si nu s-a facut vanzare-cumparare intre mama lui si el, dar nimeni nu a aflat raspunsul. Iata raspunsul aici, spus public pentru intaia oara: daca se facea tranzactia prin vanzare-cumparare, mama lui ar fi trebuit sa o faca proprietara si pe nora ei, ceea ce batrana nu dorea nici in ruptul capului, probabil datorita modului in care ani de zile nora se purtase cu ea. Dupa acel partaj, suparata foc ca a fost inlaturata de soacra de la averea barbatului ei tau si futioasa ca a pierdut si procesul de partaj, acea nevasta de unchi a proliferat zeci de neadevaruri si minciuni la adresa familiei mele, a sezut cu ceasurile in drumul mare si oprindu-i pe trecatori cu ceasurile, le-a turnat minciuni peste minciuni, creand fara nicio sustinere nenumarate adversitati la adresa mea din partea celor mai slabi de minte. A facut asta chiar daca in timpul procesului ea nu s-a opus partajului, fapt ce i l-a impus bunicul tau, care in mod cinstit si correct a respectat faptul ca tatal sau adoptiv si strabunicul meu au fost frati. Este un alt prejudiciu suferit.

Acelasi unchi lacom dupa terenuri ce nu ii apartin, din dorinta de a ne adduce noi prejudicii si de a acapara partea de mostenire a nevestei, a zgandarit vecini si rude si impreuna au umplut lumea cu zvonul ca eu sunt cel ce ar vrea sa cumpere gospodaria lui Tomita, chiar si tu primind astfel de telefoane otravite, prin care ti se spunea ca poti sa vinzi oruicui, numai mie – nu! Dupa cum stii, chiar nu doream si nu iti propusesem sa cumpar acea gospodarie, iar lumea ce luase foc la acea stire falsa, s-a convins ca a cazut victima unor minciuni doar atunci cand s-a vazut cine anume s-a mutat in gospodarie. Prin atatea si atatea telefoane otravite, unchiul cel lacom si nevasta lui au reusit sa alunge cumparatorii aparuti dupa anuntul pe internet si astfel au netezit calea celor ce aveau sa se mute in gospodarie. Impreuna cu cei instalati acolo, unchiul tau a deturnat cumparatorii de pe internet veniti din alte sate, interesati sa cumpere la preturi bune, spunandu-le ca locuinta nu este de vanzare. Este un alt prejudiciu, adus nu doar mie, ci si tie!

Pentru ca nevasta unchiului este co-proprietara a gospodariei si pamantului din jurul ei (3838 metri patrati in acte dar mai mult in teren) alaturi de Gavrila, de Florica si de tine, acel unchi a decis sa isi insuseasca o bucata de teren si sa o imprejmuiasca cu gard electric, asta la intelegere cu familia ce s-a mutat in casa de ceva vreme. A facut asta fara sa tina cont de faptul ca nevasta lui mosteneste doar 16,6 procente, fratele ei alte 16,6 procente, iar tu impreuna cu Florica mosteniti dupa Tomita celelalte 16,6 procente, adica fiecare din voi doua aveti cate 8,3 procente, cu totii totalizand 50 de procente. Acest lucru pare insa sa nu se stie. Unchiul tau insa stia inca din 2012 ca voi patru impreuna detineti cele 50 procente, potrivit inscrisurilor de carte funciara pe care le-a primit la dosarul de partaj din 2012. El nu v-a spus adevarul, ca sa nu puteti sa va luati masurile de rigoare si sa luati decizii gresite pentru voi, dar favorabile lui. Nici familiei ce s-a mutat in gospodarie nu le-a spus adevarul, cu scopul de a crea un nou conflict intre aceia si familia mea. Capul acelei familii a fost condamnat definitiv la sase luni inchisoare si la plata a 8.000 de lei despagubiri catre mama mea. Dorind sa semene samanta de scandal si mizand pe ura impotriva mea a celui condamnat, unchiul cu pricina cred ca nici macar nevestei lui nu i-a spus despre persoana careia ii apartin celelalte 50 de procente din acea carte funciara. El avea confirmarea acestei informatii de la o avocata din Oravita, care i-a luat o gramada de bani in urma cu trei ani ca sa fabrice un dosar penal parintilor mei si mie. Este un alt prejudiciu. Adus nu doar mie, ci si parintilor mei!

Pentru toate aceste prejudicii, pentru ca el a facut din mine si din familia mea o tinta a uneltirilor sale si ale nevestei lui, pentru a ma apara impotriva barfelor si minciunilor lor, ca sa imi spal in fata comunitatii satesti imaginea alterata de ei, am decis sa ma apar. Cativa ani am stat linistit, gandindu-ma ca se vor linisti si isi vor vedea doar de ale lor. Dar si dupa ani de zile, ei continua sa vada doar de ale mele, ca si cum am avea veva de impartit, ceea ce nu este deloc in regula! Ca si cum am fi de aceeasi teapa, ei au intrat intr-un fel de competitie cu mine. Ca atare, dupa 5 ani de sicane nemeritate, eu voi raspunde provocarii si voi vedea ce avem de impartit. Invocand drepturile conferite de lege, am cerut partajarea partii ei de mostenire. Actiunea se afla deja pe rolul instantei de judecata, partile urmand sa fie citate la primul termen.

In acest moment eu iti spun din nou ca tu nu vei suferi niciun prejudiciu si ca partea ta si a surorii tale ramase dupa Tomita vor ramane nestirbite. Ca voi face tot ce pot legal ca sa rastorn doar planurile imobiliare fatarnice ale acelora care se vor impotrivi din rasputeri cererii mele, dar si ocupantilor abuzivi, care impreuna, necontenit mi-au adus  prejudicii din 2012 incoace.

Vreau sa te asigur ca atunci cand voi considera eu, cele 50 de procente supuse dezbaterii judecatoresti vor ramane, la dispozitia aceluia care dupa inceperea judecarii va sprijini cererea de partaj judiciar, care nu se va opune partajului si care nu se vor angrena in barfele ce vor fi puse la cale de cei obisnuiti cu asta.
Trebuie sa intelegi ca dupa process, eu voi decide cui voi alatura cele 50 de procente – adica fie celor 8 ale tale, fie celor 8 ale surorii tale. In acele situatii, tu sau sora ta veti detine 58 procente din gospodarie, matusa ta si fratele ei va ramane cu cele cate 16. In niciun caz nimeni altcineva in afara de voi doua nu va primi de la mine acea jumatate de gospodarie. Si de asemenea, nimeni nu va instraina acea jumatate de gospodarie catre actualii ocupanti abuzivi, a caror evacuare a fost deja ceruta. Nu sunt conditii greu de indeplinit si mizez pe faptul ca le intelegi si le vei urma.

De aceea, cand la cererea instantei va veni momentul sa depui intampinare, ma astept ca fata de gestul meu de onestitate ce il fac acum fata de tine din simplul motiv ca l-am pretuit pe Tomita mai mult decat pe un simplu verisor si vecin, sa nu te raliezi celor care se vor ridica din nou impotriva mea cu barfe, injuraturi si blesteme sterile, asa cum au facut in 2012. Poate iti amintesti cum, dupa ce s-a terminat procesul, unchiul si matusa ta s-au tarat in genunchi prin biserica, au facut circ prin birturi, au aruncat blesteme si jigniri la adresa familiei mele, au aruncat sticle cu vraji si oua stricate la noi peste gard, au batut in cuie pui de sarpe in prunii din livada noastra, si au incercat sa ne sodomizeze si sa ne izoleze fata de lume.
Cunoscandu-te ca semeni cu tatal si bunicul tau, care au fost vecini si rude de mare omenie, corectitudine si onestitate, ma astept sa fii de accord cu partajul ce sta sa inceapa si o spun din nou, daca vei avea incredere in mine si in cinstea mea, nu iti va parea rau, intrucat nu vei pierde nimic, ci doar vei avea de castigat!

Saulica     
Timisoara, 18.06.2017


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu