Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 30 aprilie 2011

Maria Beloia, fata de 16 ani care a legat intre ele familiile Jurca din Carsie si Beloia din Valea Ravensca

.

Ideea realizarii Arborelui Genealogic al Beloiestilor, pe care mi-a dat-o inspre placuta indeplinire Uica Emilian Beloia din Bucuresti, verisorul primar al lui Beloia Gaia, bunicul meu dinspre tata, a adus cu sine, in mod natural, si ideea realizarii Arborelui Genealogic al Jurconilor din Carsie, familia din care mama mea, Maria, provine.

Am purces asadar, la o migaloasa dar plina de satisfactii munca de cercetare in actele vechi, in arhive si printre batranii satului, pentru a afla date despre cei batrani si a nota evenimentele ce au supravietuit acestora si au ramas in amintirile celor aflati in viata.

Fireste ca aceasta activitate mi i-a adus insistent in memorie pe parintii mamei mele, Deda Patrut si Muma Stanca, prapaditi acum 10 ani la doar trei zile unul dupa altul, Dumnezeu sa ii odihneasca in pace acolo unde se afla.

Mi l-a adus in memorie pe Deda Vasa, bunicul dinspre tata al mamei mele si in mod firesc, odata cu el, pe Meila, sotul Elenei si tatal lui Ionel Jurca, unul dintre vecinii nostri de la Carsie, prapadit de tanar inca, dar pe care eu il tin minte si acum cat era de prietenos cu mine cand eram mititel.

Mi-l amintesc de asemenea pe Deda Stevan, purtand haine tesute manual la razboiul din casa, fratele lui Deda Vasa.

Despre parintii lor, Mosu Nicolae si Baba Magdalena, nu isi aminteste nimic nici mama mea, stranepoata lor, insa cautand in arhivele comunale din Sichevita, voi obtine duplicate ale actelor lor de stare civila, indiferent cat vor costa acestea.

Nimic nu este mai frumos - asta e concluzia la care am ajuns dupa catava vreme de cercetare - decat sa ii invii pe stramosi in amintirea semenilor lor.
Caci, realizarea Arbolelui Genealogic nu este un act individualist, de familie, ci unul de mandrie, care va fi postat in mediul virtual, vizibil tuturor celor din lumea asta care stiu romaneste.

Asa cum ceea ce am postat pana acum despre Beloiesti a fost accesat din aproape 10 state ale globului, probabil de persoane carora le spune ceva numele de Beloia sau cel de Sichevita, asa si de acum inainte, accesarile si afisarile de pagini de pe blog, cu certitudine vor continua.

Voi posta fotografii vechi cu chipurile celor despre care am vorbit, cu conditia sa gasesc acele fotografii.

Voi posta fotografii vechi ale rudelor, vecinilor si cunoscutilor stramosilor mei, cu conditia ca familiile lor sa fie de acord sa mi le incredinteze temporar spre scanare.


Prin acest post marchz inceputul Arborelui Genealogic al Jurconilor din Carsie, ramura ce vine de la Nicolae si Magdalena Jurca, strabunicii mamei mele Maria si ai lui Iovica, fratele ei.

.

Un comentariu:

  1. Eu sunt stranepotul Iovanei Vichentie, sora cu "Maica Persa" nevasta lui "Gaia Beloia". Bunicul meu a fost Sorescu Vichentie ("Vicea" a fost verisor primar cu Gaia Beloia"). Exista vreo legatura intre Beloia acesta si cei amintiti de tine?

    Mi se pare foarte interesant demersul tau de "re-descoperire" a unei lumi de demult. Acum cativa ani s-a tiparit o monografie a satului Gornea realizata de bunicul uni bun prieten de al meu - Ion Dragomir "Gornea" (fost invatator, Dumnezeu sa il ierte). De pe atunci mi-a incoltit in minte ideea realizarii unei monografii a comunei Sichevita, desi eram (inca sunt) constient de dificultatea demersului.

    Mi-as dori sa pot participa la un astfel de proiect, ar fi ca un vis devenit realitate.

    Am fost tare bucuros ca am gasit blogul tau si am vazut ca exista si alti oameni care au interes in aceasta directie.

    Daca crezi ca am putea incepe un proiect de realizare a unei monografii te rog sa imi scrii pe adresa: luci_luci289@yahoo.com

    Lucian Constantin

    RăspundețiȘtergere