Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

luni, 31 martie 2014

Mama Maria




Pentru mine ar fi usor sa spun despre insul ce este copilul unei din femeile din fotografia de mai sus ca nu are niciun pic de educatie, dar as jigni-o pe mama sa, pe care eu o respect pentru ca a fost buna prietena cu bunica mea cat aceasta a trait.
Ar fi usor sa zic ca este un mincinos, dar cati nu mint in ziua de astazi chiar cu mana pe biblie, asa ca ar fi inutil.
 Ar fi usor sa spun ca este un  jalnic denuntator anonim si calomniator , dar cine nu paraste la autoritati in ziua de astazi fara sa sufere nicio consecinta pentru infractiunea savarsita in acest fel?  
De aceea voi spune simplu ca este un nesimtit. El a venit la poarta mamei mele, prietena cu mama sa si i-a adresat cuvintele pe care i le adresase si mamei lui in ziua cand a izgonit-o de sub acoperisul casei pe care ea o ridicase alaturi de sotul ei.
I-a spus mamei mele ca o va considera mincinoasa in cazul in care nu ii va deconspira numele consatencei care i-a povestit ei despre explicatiile lui cum ca mama mea sau chiar eu, am avea datorii banesti la el. Insul are drept venituri doar ajutorul social si o data pe luna primeste cateva kilograme de produse alimentare drept ajutor de la guvern. Stiind asta, de atatea ori i-am cumparat de la oras diverse lucruri de care avea nevoie prin casa, ca nu le mai stiu socoata, incepand de la alimente, tigari, samanta de trifoi sau arpagic.
Potrivit caracterului sau lipsit de fermitate, insul minte in stanga si in dreapta catre cei ca si el ce isi fac timp sa il asculte in fata portii. Le povesteste ce crede el ca doresc ei sa auda despre parintii mei si prin asta se aseamana cu ascultatorii sai prin aceia ca amandoi mai intai si-au infometat mamele, le-au incuiat mancarea si bautura si apoi le-au izgonit din casa cu sudalmi si cu lovituri de picior in spate.
Cand nu au mai avut mame pe care sa le persecute, acestea adapostindu-se pe la alte case, au venit la poarta mamei mele, si unul si altul, sa ii ceara zeci de milioane de lei drept rasplata ca sa nu mai treaca cu tractorul prin terenul ei agricol, asa cum au facut in ultimii sapte ani.
Ins ce ar trebui sa aiba bunul simt taranesc, el este lipsit total de acesta si se deda la barfe pe seama unei femei de 74 de ani din mana careia a primit mancare, bautura si ajutor la muncile nevestii-si. El vrea sa stie cine l-a parat ca vorbeste minciuni pe la spate, ca femeile barfitoare. Sa ma intrebe pe mine, eu sunt mai direct si ii voi spune cu subiect si predicat cine si ce a spus. Mama mea, crestina cu frica lui Dumnezeu, nu a vrut sa semene dihonie intre vecinii ei si a preferat sa taca in fata presiunilor sale.
Ii voi spune insului fara bun simt, daca ma va intreba, ce a spus procurorul despre fapta sotiei sale in legatura cu copilul ei abandonat sub un pod in Berzasca. Ce a spus despre el vecinul care l-a surprins eat si l-a battut pana i-a scos dintii din gura, pentru ca i-a pulverizat spray lacimogen in ochi. Ce au spus despre el cei carora le-a inmanat reclamatii scrise dar nesemnate despre presupusele fapte penale ale unor vecini, rugandu-i sa le depuna la judecatorie, dar sa nu fie amintit numele sau. Ce au spus despre el barbati din vecini cand au aflat ca a incercat sa puna mana pe sotiile lor.
As putea sa ii spun multe altele insului, dar as incepe cu rugamintea mea ca sa o respecte pe mama mea asa cum nu a respectat-o pe mama lui. O singura si simpla rugaminte!

Si mama lui si mama mea merita respect din partea lui, pentru ca ne-au dat viata si ne-au lasat sa ne jucam impreuna cand am fost copii. Cel putin la fel de mult respect cat nutresc si eu pentru cele doua femei ce poarta acelasi nume de sfanta: Maria.
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu