Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 13 mai 2015

Casa noastră a batrână. Poezie in grai banatean, dedicata parintilor si bunicilor mei



Casa noastră a batrână
de Ioan Albu

Dedic cu emotie aceasta frumoasa poezie:



- bunicului meu Gaia Jian si sotiei lui, Paladuica, ce au ridicat casa lor din Valea Ravensca dupa ce fata lor s-a maritat.




- fiului lor Ghita Jian si sotiei lui, Maria, parintii mei, ce au lucrat la casa in anul 1958, 1959 si 1960, cand eu plecam deja in picioare.




Casa noastră dă pră Vale
stă-aplecată într-o parce,
Un băgrin îş vâră creanga
prântră două ţâgle sparce.



Gărbovită şî bătrână
dă atâcea ploi şî vânt,
parc-ar sta să se închine
cu ferestrile-n pământ.



Cât am fost odată-n casă
– mă ghingesc dă mulce ori –
că n-aveam toţ loc de masa
nici măcar în sărbători.



După ce-am plecat la şcoală,
or murit al casei toţ,
o rămas odaia goală,
fără copii, fără nepoţ.



Poarta mare dă la drum
îi căzută dân ţâţâni,
iar prăn curce nu s-auge
nici măcar lătrat dă câni.



Câce hoară-aveam în curce,
câce oi aveam atunci,
caru cu doi boi d-ai galbeni
şî în ştal încă doi giunci.



Or venit aşa dodată vremuri grele
prăstă noi şî în casa d-altădată
s-or ivit numa nevoi
ş-am perdut şi car şî boi.



Acum creşce bruscălanu
pân la trepce la târnaţ,
doi păanjeni, dă o grindă,
stau alături spânzuraţi.



Iară io mă uit dân poartă
cum suspină casa noastră
şî cum bace Vântu-al Mare,

tot lovind-o în fereastră.


.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu