Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 2 mai 2015

Mă duşiam fălos la jioc - poezie in grai banatan



Mă duşiam fălos la jioc
de Dimitrie Acea

Cu chimiaşa dăzbumbată
Mă duşiam fălos la jioc,
Ungie m-aşciepta o fată
Supţârea, frumoasă foc.

La-nvârcita pră supt mână
Amândoi nie potriviam:
Ea pră paşî ei stăpână
Când pogan o răsuşiam.

S-o gătat spră sară jiocul.
Fiecarie înspr-acas
Să-îndrieptau, bată-i nărocu,
Io cu ea am măi rămas.

Viniau vaşili şî porşii
Dân izladz, dă la păscut.
Îi ţucam budzâli roşii
Şie cu farbă li-o făcut.

Dup-o vriemie, fiecarie
Ş-o văzdut dă calea lui.
Umbra-adusă dă-nsărarie
O-ascuns forma satului.

M-am întors acas la şină.
Dă mâncat, n-am prea mâncat:
Ochii niegri dă vieşină
Suflietu m-or tulburat.

M-am încins prăstă poniavă
S-adorm, să mă oginiesc;
N-am făcut nişi o ispravă.
C-am lăsat-o, mă căiesc.

Trăbuia s-o fur atunşia
Şî în lumie să fujim,
Ca lumina-n întunieric
Amândoi să nie topim.

N-am făcut-o-n sara aia;
Şi-am avut, nişi adz nu şciu.
Poacie că numa dă aia
O tot caut, până mi-s viu.

Fata nu-i. O luat-o altu
Măi isteţ şî măi în grabă
Şî-n atâţa ani în liecie

O făcut dân ia o babă.
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu