Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 30 aprilie 2016

Dosar de proprietara: sora Dina. Partea I



Un ofiter, o femeie mandra de ea si un ins timid


In ultima vreme dintr-o delicatete pe cere nu mi-o inteleg, am cam menajat-o pe sora Dina in articolele mele, cu toate ca ea a facut dovada unui obraz destul de groscior in relatia cu mine si cu parintii mei.
Mi-am tot zis ca a fost o mama grijulie, o soata asa cum chiar merita varu-meu, o nora numai buna pentru Dochia cea batrana, iar acum este o vanzatoare cinstita, pe care toata lumea din sat o stie bine! 
Dar de aproape un an ce constat eu? Ca dumneaei are trasaturi groase de arivism cum nu am mai vazut prin Sichevita!  Ca nu se da in laturi sa ia ce nu-i al ei, in pofida sfaturilor primite de la binevoitori, anume – sa ia doar cand i se da, ca sa nu ia peste mana!

Nerecunoscatoarea
Nu voi aminti aici de cate ori i-am produs eu stari de bine sorei Dina in vremea cand ea fie locuia la Timisoara, fie venea de la Sichevita in vizite itinerante la fratele student, cu fetita la admitere sau cu alte ocazii, caci e limpede ca ea nu stie sa fie recunoascatoare pentru niciunul din favorurile primite! Nici despre zecile de situatii in care i-am ajutat familia de fiecare data cand a cerut ajutor! Nici despre conduita ei ce nu face cinste nici macar mediului rural nu voi vorbi aici. Nici despre dorinta ei de a redeveni oraseanca dupa ce va ramane singura in averea Dochiilor si Jienilor.
Probabil ca ea asteapta sa isi ingroape soacra cea batrana, apoi barbatul si el destul de batraior, sa vanda totul in urma ei, apoi sa se marite si sa se duca la oras, dupa copii.

Pensionarul militar
De ceva vreme imi vin semnale noi din comuna, cum ca dupa aceea are in colimator un pensionar militar cu 1000 de euro pensie, caruia sa i-o pape si apoi sa il ingroape si pe acela, mostenind bineinteles si de la acesta 25 de procente din avere.
Ceea ce pare cat se poate de corect si de natural! Asta e mersul lucrurilor: fiecare isi lasa in urma agoniseala, totul este sa fii pe faza si sa insfaci cat ai dreptul prin lege. Sora Dina a mai fost oraseanca o scurta vreme in tinerete, dar socrii au fost nevoiti  sa o stranga de pe drumuri si sa o aduca la tara, unde sa o puna la treaba si sa o supravegheze mai bine.
Neavand nicio dota de la parintii sai si nici scoala neiubind-o, sora Dina a decis ca daca nu a reusit sa se instapaneasca pe averea din Valea Sichevitei si pe casa din Sichevita a Sorestilor, i-ar sedea foarte bine sa devina proprietara macar pe coliba de la Valea Ravensca, ridicata de Gaia, Paladuica si Ghita Jian cu sotia sa Maria.

Uzurparea imobiliara
Intrucat intre neamuri nu te feresti de hoti, nici eu si nici tatal meu nu ne-am inchipuit ca ea si famila ei se vor deda la asemenea fapte rusinoase, de rapt imobiliar, desi anumite semnale ne tot veneau de ceva vreme de la diversi sicheviceni! Dar sora Dina nu s-a rusinat deloc si impreuna cu barba-su a confirmat zvonurile si incheind aliante dubioase, a favorizat intabularile suspecte ale babei Nasta, care nici astazi habar nu are ca a vandut Dochiilor coliba ridicata de Beloiesti.
In numai doua luni, dupa ce procesul de partaj incepuse, printr-un numar de zece donatii de terenuri si constructii, sora Dina a ajuns si ea in sfarsit proprietara, diminunad cota tatalui meu de la 37 procente la 9 procente.
Si asa, sora Dina a devenit in sfarsit proprietara - daca nu pe terenurile lui Iova Sorescu si Milan Sorescu (pe care oricum le va mosteni in proportie de 25 de procente dupa ce sotul ei va pune mainile in piept), macar pe cele ale lui Paladuica si Ghita Jian!

Fireste ca in procesul de partaj, tatal meu a cerut anularea tuturor actelor facute pe ascuns in timpul procesului si readucerea situatiei la cea de la data cererii introductive!



********

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu