Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 30 aprilie 2016

Din nou despre abuzul primarului din Sichevita


Ce-ar zice oamenii astia despre un asemenea primar?


Credeam ca am terminat cu inventarierea abuzurilor primarului din Sichevita impotriva membrilor familiei mele, dar se vede ca m-am inselat! 
Cautand prin arhiva diverse acte pentru a dovedi ca Dochiile mint cu nerusinare cand sustin ca tatal meu nu are nici un drept in casa parinteasca, ce credeti ca aflu?

Aflu ca primarul a mai savarsit un abuz: a refuzat sa incaseze tatalui meu impozitul pe partea sa de pamant si pe partea de casa parinteasca ce ii revine. La ROL-ul sau figureaza zero lei creante! Hm, mai, sa fie! Cum asa? Cineva i-a confiscat partea lui de avere, mostenire dupa mama sa? A achitat altcineva, vreun mare binevoitor taxele ce le datora tatal meu la stat? I-a fost golit ROL-ul, i-a mai furat cineva si restul de pamant ce ii ramasese dupa devalizarea facuta de de Lazarovici? 
Mai intai Lazarovicii au furat doua hectare si jumatate din masa comuna si le-au instrainat, iar acum i-a fost furat si restul?

Da, imi sopteste cineva, le-a achitat Dochia, prietena primarului, ca sa poata arata la proces ca indeplineste conditiile ca sa i se atribuie ei locuinta construita de bunicii si parintii tai!
Nu, imi sopteste altcineva, tatal tau a fost scos de pe rol iar pamantul si terenul a fost trecut pe numele Dochiilor, fara semnatura tatalui tau, dar pana in prezent nici ele nu sunt incasate.
Pai cu asta nu isi rezolva cererea din instanta, incerc eu sa fiu rational, pentru ca atribuirea se face pe criteriul participarii la construirea casei, fara a conta cine a achitat taxele.

N-are importanta, vine raspunsul inapoi, Dochiile asa cred si au procedat ca atare!
Bine-bine, dar secretarul, care e jurist si cunoaste legea, cum de l-a lasat pe primar sa savarseasca un abuz, caci transferul de la un posesor la altul se face cu cerere semnata de cei doi in fata agentului agricol!
Eh, secretarul vrea sa plece in pensie si nu ii mai pasa ce va pati primarul dupa aceea. Omul este binevoitor din fire si incearca sa ma lamureasca despre mersul lucrurilor in primarie, atata tot. Ii multumesc si ii trantesc o noua petitie primarului, sa explice cum de a disparut partea de doua hectare mostenita de catre tatal meu, iar cele trei ale surorii sale - nu.

Omul acesta pare ca a intrat in ceasul nepasarii de catava vreme incoace. Altcineva din comuna, o femeie su voce soptita, imi spune ca primarul ar vrea sa cumpere casa fetelor lui Pau Marcu – stiam de asta, fireste ca o poate cumpara, dar trebuie sa vorbeasca cu toti proprietarii, nu doar cu unii dintre ei. 
Dar cum, ma intreaba ea, tatal tau chiar e proprietar pe acea casa? Pe o parte din ea, ii raspund eu, el si Dochia cea batrana au mostenit dupa mama lor o cota parte, intrucat Pavel Jian a fost cel ce a construit acea casa impreuna cu un anume Ion Marcu, demult, inainte de razboi. 
Ceva-ceva s-a auzit prin comuna, ca tatal tau ar fi proprietar pe intreaga casa, dar nimeni nu intelege cum se poate asta. 
Nu e proprietar pe toata casa, o linistesc eu pe femeie si ii promit ca voi arata lumii din sat un extras de carte funciara al acelei constructii atat de jinduita de primarul Kramer.


Ma si mir ca primarul, obisnuit in ultimii patru ani sa vanda si sa cumpere, nu stie atata lucru – ca orice lucru isi are pretul lui! 
Si ca daca vrei sa cumperi ceva, nu iti ascunzi intentia fata de proprietar, ci il abordezi si ii propui targul. 
Sigur, daca ai planuri ascunse, puse la cale impreuna cu Dochiile, atunci incerci sa faci targul pe furis, asa cum pe furis Dochiile au facut targurile cu Lazarovicii…

*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu