Drumuri judetene mai bune !
Ministerul Dezvoltarii
Regionale si Administratiei Publice, in calitate de Autoritate de Management pentru POR 2014-2020, a lansat apelul
de proiecte pentru prioritatea de investitii 6.1 – Stimularea mobilitatii regionale prin conectarea nodurilor
secundare si tertiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor
multimodale.
Status: lansat
Buget: 807,78 milioane Euro
Buget: 807,78 milioane Euro
Finantator:
Fondul European de Dezvoltare Regionala si Guvernul Romaniei
Investitiile
vizeaza modernizarea sau reabilitarea pentru imbunatatirea
parametrilor relevanti, a retelei de drumuri judetene care
asigura conectivitatea, directa sau indirecta, cu reteaua TEN-T, constructia/ modernizarea variantelor ocolitoare
cu statut de drum judetean aflate pe traseul drumului judetean respectiv,
precum si investitii destinate sigurantei rutiere.
Abordare strategica
Prin POR, in perioada de programare 2014-2020, investitiile in dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport regionala (prioritizate prin Planurile de Dezvoltare Regionala corelate cu Master Planul General de Transport):
– vor asigura la un nivel superior mobilitatea populatiei si a bunurilor;
– vor reduce costurile de transport de marfuri si calatori;
– vor promova accesul pe pietele regionale;
– vor creste siguranta traficului.
Prin POR, in perioada de programare 2014-2020, investitiile in dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport regionala (prioritizate prin Planurile de Dezvoltare Regionala corelate cu Master Planul General de Transport):
– vor asigura la un nivel superior mobilitatea populatiei si a bunurilor;
– vor reduce costurile de transport de marfuri si calatori;
– vor promova accesul pe pietele regionale;
– vor creste siguranta traficului.
Aceasta abordare strategica va fi
implementata la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare prin decizii de
prioritizare a proiectelor cu impact regional relevant. In acelasi timp, aceste
investitii vor duce la diversificarea si cresterea eficientei activitatilor
economice, la economisirea de energie, creand conditii pentru extinderea
schimburilor comerciale si implicit a investitiilor productive. Dezvoltarea si
imbunatatirea retelelor secundare de transport vor facilita, de asemenea,
cooperarea inter si intra-regionala si vor putea contribui la cresterea
competitivitatii intreprinderilor si a mobilitatii fortei de munca, si prin
urmare la o dezvoltare mai rapida a Romaniei in ansamblu, dar si a fiecarei
regiuni in parte.
Prioritizarea investitiilor
Investitiile in dezvoltarea si
modernizarea infrastructurii de transport regionala au fost prioritizate prin
fundamentari economico-sociale in cadrul Planurilor de Dezvolare Regionala, corelate
cu Master Planul General de Transport (MPGT). Prioritizarea infrastructurii
rutiere de importanta regionala este evidentiata prin hartile drumurilor
propuse pentru finantare prin Prioritatea de investitii 6.1. a POR 2014-2020
conform Hotararilor Consiliilor de Dezvoltare Regionala si a Hotararii CJ
Ilfov.
Alocare apel de proiecte: 807,78
milioane Euro (699,97 Euro din FEDR si 107,81 Euro finantare de la bugetul de
stat).
Solicitanti: pentru
acest apel de proiecte pot solicita finantare toate unitatile
administrativ-teritoriale judet precum si parteneriate intre acestea sau
parteneriate intre o unitate administrativ teritoriala judet si unitati
administrativ teritoriale la nivel de municipiu, oras, comuna.
Solicitantul este cel care
incheie un contract cu asociatia/asociatiile de proprietari pentru depunerea si
derularea proiectelor.
Valoarea eligibila / proiect:
– Valoare minima eligibila: 1.000.000 Euro
– Valoarea maxima eligibila este de 50.000.000 Euro,
Exceptie: proiectele care se realizeaza in parteneriat intre mai multe unitati administrative (judete), caz in care valoarea maxima eligibila este de 69.500.000 Euro.
– Valoare minima eligibila: 1.000.000 Euro
– Valoarea maxima eligibila este de 50.000.000 Euro,
Exceptie: proiectele care se realizeaza in parteneriat intre mai multe unitati administrative (judete), caz in care valoarea maxima eligibila este de 69.500.000 Euro.
Ratele de co-finantare aplicabile pentru cheltuielile eligibile
sunt:
– Pentru regiunea Bucuresti Ilfov:
o maxim 80% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta cofinantarea acordata prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR);
o 18% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului provin din bugetul de stat (BS).
– Pentru fiecare din celelalte 7 regiuni de dezvoltare:
o maxim 85% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare acordata prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR);
o 13% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare din bugetul de stat (BS).
Beneficiarii vor asigura din bugetele proprii o cofinantare de minim 2% din valoarea cheltuielilor eligibile.
– Pentru regiunea Bucuresti Ilfov:
o maxim 80% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta cofinantarea acordata prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR);
o 18% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului provin din bugetul de stat (BS).
– Pentru fiecare din celelalte 7 regiuni de dezvoltare:
o maxim 85% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare acordata prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR);
o 13% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare din bugetul de stat (BS).
Beneficiarii vor asigura din bugetele proprii o cofinantare de minim 2% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Activitati finantabile:
• modernizarea si reabilitarea (pentru imbunatatirea parametrilor relevanti- cresterea vitezei, sigurantei rutiere, portantei etc.) retelei de drumuri judetene care asigura conectivitatea, directa (drumuri judetene sau trasee compuse din mai multe drumuri judetene legate direct) sau indirecta (drumuri judetene/trasee legate de retea prin intermediul unui drum national modernizat) cu reteaua TEN-T, construirea unor noi segmente de drum judetean pentru conectarea la autostrazi sau drumuri expres;
• constructia / modernizarea variantelor ocolitoare cu statut de drum judetean ce vor face parte din drumul judetean respectiv, construirea/realizarea de sensuri giratorii si alte elemente pentru cresterea sigurantei circulatiei;
• construirea/ modernizarea/ reabilitarea de pasaje/noduri rutiere (construirea doar pentru asigurarea conectivitatii directe la autostrazi TEN T a drumurilor judetene) si construirea pasarelelor pietonale.
• modernizarea si reabilitarea (pentru imbunatatirea parametrilor relevanti- cresterea vitezei, sigurantei rutiere, portantei etc.) retelei de drumuri judetene care asigura conectivitatea, directa (drumuri judetene sau trasee compuse din mai multe drumuri judetene legate direct) sau indirecta (drumuri judetene/trasee legate de retea prin intermediul unui drum national modernizat) cu reteaua TEN-T, construirea unor noi segmente de drum judetean pentru conectarea la autostrazi sau drumuri expres;
• constructia / modernizarea variantelor ocolitoare cu statut de drum judetean ce vor face parte din drumul judetean respectiv, construirea/realizarea de sensuri giratorii si alte elemente pentru cresterea sigurantei circulatiei;
• construirea/ modernizarea/ reabilitarea de pasaje/noduri rutiere (construirea doar pentru asigurarea conectivitatii directe la autostrazi TEN T a drumurilor judetene) si construirea pasarelelor pietonale.
Spre deosebire de perioada 2007 – 2013, pentru aceasta axa
prioritara, proiectele strategice au fost prioritizate la nivel regional, prin
hotarari ale Consiliilor de Dezvoltare Regionala.
Vor fi luate in considerare urmatoarele aspecte in finantarea
drumurilor judetene:
• Numarul de persoane (populatie aflata in localitatile traversate) deservite de drumul judetean respectiv, pentru asigurarea conexiunii cu reteaua TEN-T;
• Impactul strategic evaluat la nivelul regiunii (prioritizarea in cadrul PDR) pe care il are /modernizarea respectivei cai de comunicatii terestre, potentialul de crestere economica previzionat in urma investitiei. Proiectele realizate in parteneriat pe teritoriul a doua sau mai multe judete, cu impact regional semnificativ, vor fi finantate cu prioritate;
• Caracterul de unica legatura (sau cea mai economica) al comunitatilor aflate de-a lungul DJ cu reteaua TEN-T
• Numarul de persoane (populatie aflata in localitatile traversate) deservite de drumul judetean respectiv, pentru asigurarea conexiunii cu reteaua TEN-T;
• Impactul strategic evaluat la nivelul regiunii (prioritizarea in cadrul PDR) pe care il are /modernizarea respectivei cai de comunicatii terestre, potentialul de crestere economica previzionat in urma investitiei. Proiectele realizate in parteneriat pe teritoriul a doua sau mai multe judete, cu impact regional semnificativ, vor fi finantate cu prioritate;
• Caracterul de unica legatura (sau cea mai economica) al comunitatilor aflate de-a lungul DJ cu reteaua TEN-T
De asemenea, se incurajeaza finantarea investitiilor destinate
sigurantei rutiere pentru pietoni si biciclisti (trasee pietonale si piste
pentru biciclisti, unde situatia din teren o permite), inclusiv semnalistica
verticala pentru treceri de pietoni cu alimentare fotovoltaica, precum si
realizarea de investitii suplimentare pentru protectia drumului respectiv fata
de efectele generate de conditii meteorologice extreme (provocate de schimbari
climatice sau alte cauze exceptionale) – inundatii, viscol etc.
Dosar de finantare:
In cadrul prezentului apel de
proiecte, cererile de finantare se vor depune la sediul Agentiilor de
dezvoltare regionala din regiunea in care se va implementa proiectului.
Cererea de finantare se va transmite/depune la sediul Agentiilor
pentru Dezvoltare Regionala, intr-un singur exemplar in format tiparit,
original, intr-un singur colet sigilat. De asemenea, in coletul anterior
mentionat se va include si un CD cu forma scanata a cererii de finantare,
inclusiv anexele acesteia, in format PDF.
Imediat ce aplicatia electronica MySMIS se va operationaliza,
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice va intrerupe
depunerea cererilor de finantare introducand noul sistem de depunere a
cererilor de finantare. Aceasta se va efectua cu publicare unui anunt pe
site-ul programului www.inforegio.ro.
Data de inchidere a apelului se
va prelungi cu durata necesara introducerii sistemului electronic de depunere a
cererilor de finantare.
Apelul de proiecte este cu depunere continua. Contractarea
proiectelor se va face in conformitate cu principiul ”primul venit, primul
servit”.
Data si ora incepere depunere
de proiecte: 16.05.2016, ora 10:00.
Data si ora inchidere depunere
de proiecte: 16.11.2016, ora 10:00.
Apelul de proiecte este deschis pana la momentul in care
valoarea solicitata a proiectelor depuse depaseste nivelul de 50% peste
alocarea financiara regionala, dar nu mai tarziu de data limita de inchidere a
apelului de proiecte mentionata mai sus.
Puteti descarca urmatoarele
documente utile:
Sursa: MDRAP
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu