Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

joi, 17 martie 2016

Programul Operational de Dezvoltare Regionala 2014 – 2020: Imbunatatirea infrastructurii rutiere de importanta regionala



Drumuri judetene mai bune !

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in calitate de Autoritate de Management pentru POR 2014-2020, a lansat apelul de proiecte pentru prioritatea de investitii 6.1 – Stimularea mobilitatii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale.

Status: lansat
Buget: 807,78 milioane Euro
Finantator: Fondul European de Dezvoltare Regionala si Guvernul Romaniei

Investitiile vizeaza modernizarea sau reabilitarea pentru imbunatatirea parametrilor relevanti, a  retelei de drumuri judetene care asigura conectivitatea, directa sau indirecta, cu reteaua TEN-T, constructia/ modernizarea variantelor ocolitoare cu statut de drum judetean aflate pe traseul drumului judetean respectiv, precum si investitii destinate sigurantei rutiere.

Abordare strategica
Prin POR, in perioada de programare 2014-2020, investitiile in dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport regionala (prioritizate prin Planurile de Dezvoltare Regionala corelate cu Master Planul General de Transport):
–    vor asigura la un nivel superior mobilitatea populatiei si a bunurilor;
–    vor reduce costurile de transport de marfuri si calatori;
–    vor promova accesul pe pietele regionale;
–    vor creste siguranta traficului.
Aceasta abordare strategica va fi implementata la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare prin decizii de prioritizare a proiectelor cu impact regional relevant. In acelasi timp, aceste investitii vor duce la diversificarea si cresterea eficientei activitatilor economice, la economisirea de energie, creand conditii pentru extinderea schimburilor comerciale si implicit a investitiilor productive. Dezvoltarea si imbunatatirea retelelor secundare de transport vor facilita, de asemenea, cooperarea inter si intra-regionala si vor putea contribui la cresterea competitivitatii intreprinderilor si a mobilitatii fortei de munca, si prin urmare la o dezvoltare mai rapida a Romaniei in ansamblu, dar si a fiecarei regiuni in parte.
Prioritizarea investitiilor
Investitiile in dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport regionala au fost prioritizate prin fundamentari economico-sociale in cadrul Planurilor de Dezvolare Regionala, corelate cu Master Planul General de Transport (MPGT). Prioritizarea infrastructurii rutiere de importanta regionala este evidentiata prin hartile drumurilor propuse pentru finantare prin Prioritatea de investitii 6.1. a POR 2014-2020 conform Hotararilor Consiliilor de Dezvoltare Regionala si a Hotararii CJ Ilfov.
Alocare apel de proiecte: 807,78 milioane Euro (699,97 Euro din FEDR si 107,81 Euro finantare de la bugetul de stat).
Solicitanti: pentru acest apel de proiecte pot solicita finantare toate unitatile administrativ-teritoriale judet precum si parteneriate intre acestea sau parteneriate intre o unitate administrativ teritoriala judet si unitati administrativ teritoriale la nivel de municipiu, oras, comuna.
Solicitantul este cel care incheie un contract cu asociatia/asociatiile de proprietari pentru depunerea si derularea proiectelor.
Valoarea eligibila / proiect:
–    Valoare minima eligibila: 1.000.000 Euro
–    Valoarea maxima eligibila este de 50.000.000 Euro,
Exceptie: proiectele care se realizeaza in parteneriat intre mai multe unitati administrative (judete), caz in care valoarea maxima eligibila este de 69.500.000 Euro.
Ratele de co-finantare aplicabile pentru cheltuielile eligibile sunt:
–   Pentru regiunea Bucuresti Ilfov:
o maxim 80% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta cofinantarea acordata prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR);
o   18% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului provin din bugetul de stat (BS).
–    Pentru fiecare din celelalte 7 regiuni de dezvoltare:
o    maxim 85% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare acordata prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR);
o    13% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare din bugetul de stat (BS).
Beneficiarii vor asigura din bugetele proprii o cofinantare de minim 2% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Activitati finantabile:
•    modernizarea si reabilitarea (pentru imbunatatirea parametrilor relevanti- cresterea vitezei, sigurantei rutiere, portantei etc.) retelei de drumuri judetene care asigura conectivitatea, directa (drumuri judetene sau trasee compuse din mai multe drumuri judetene legate direct) sau indirecta (drumuri judetene/trasee legate de retea prin intermediul unui drum national modernizat) cu reteaua TEN-T, construirea unor noi segmente de drum judetean pentru conectarea la autostrazi sau drumuri expres;
•    constructia / modernizarea variantelor ocolitoare cu statut de drum judetean ce vor face parte din drumul judetean respectiv, construirea/realizarea de sensuri giratorii si alte elemente pentru cresterea sigurantei circulatiei;
•    construirea/ modernizarea/ reabilitarea de pasaje/noduri rutiere (construirea doar pentru asigurarea conectivitatii directe la autostrazi TEN T a drumurilor judetene) si construirea pasarelelor pietonale.
Spre deosebire de perioada 2007 – 2013, pentru aceasta axa prioritara, proiectele strategice au fost prioritizate la nivel regional, prin hotarari ale Consiliilor de Dezvoltare Regionala.
Vor fi luate in considerare urmatoarele aspecte in finantarea drumurilor judetene:
•    Numarul de persoane (populatie aflata in localitatile traversate) deservite de drumul judetean respectiv, pentru asigurarea conexiunii cu reteaua TEN-T;
•    Impactul strategic evaluat la nivelul regiunii (prioritizarea in cadrul PDR) pe care il are /modernizarea respectivei cai de comunicatii terestre, potentialul de crestere economica previzionat in urma investitiei. Proiectele realizate in parteneriat pe teritoriul a doua sau mai multe judete, cu impact regional semnificativ, vor fi finantate cu prioritate;
•    Caracterul de unica legatura (sau cea mai economica) al comunitatilor aflate de-a lungul DJ cu reteaua TEN-T
De asemenea, se incurajeaza finantarea investitiilor destinate sigurantei rutiere pentru pietoni si biciclisti (trasee pietonale si piste pentru biciclisti, unde situatia din teren o permite), inclusiv semnalistica verticala pentru treceri de pietoni cu alimentare fotovoltaica, precum si realizarea de investitii suplimentare pentru protectia drumului respectiv fata de efectele generate de conditii meteorologice extreme (provocate de schimbari climatice sau alte cauze exceptionale) – inundatii, viscol etc.  
Dosar de finantare:
In cadrul prezentului apel de proiecte, cererile de finantare se vor depune la sediul Agentiilor de dezvoltare regionala din regiunea in care se va implementa proiectului.
Cererea de finantare se va transmite/depune la sediul Agentiilor pentru Dezvoltare Regionala, intr-un singur exemplar in format tiparit, original, intr-un singur colet sigilat. De asemenea, in coletul anterior mentionat se va include si un CD cu forma scanata a cererii de finantare, inclusiv anexele acesteia, in format PDF.
Imediat ce aplicatia electronica MySMIS se va operationaliza, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice va intrerupe depunerea cererilor de finantare introducand noul sistem de depunere a cererilor de finantare. Aceasta se va efectua cu publicare unui anunt pe site-ul programului www.inforegio.ro.
Data de inchidere a apelului se va prelungi cu durata necesara introducerii sistemului electronic de depunere a cererilor de finantare.
Apelul de proiecte este cu depunere continua. Contractarea proiectelor se va face in conformitate cu principiul ”primul venit, primul servit”.
Data si ora incepere depunere de proiecte: 16.05.2016, ora 10:00.
Data si ora inchidere depunere de proiecte: 16.11.2016, ora 10:00.
Apelul de proiecte este deschis pana la momentul in care valoarea solicitata a proiectelor depuse depaseste nivelul de 50% peste alocarea financiara regionala, dar nu mai tarziu de data limita de inchidere a apelului de proiecte mentionata mai sus.
DOCUMENTATIE
Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Sursa: MDRAP



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu