Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

vineri, 4 martie 2016

Supararile primarului si chilotii Dinei (partea I)




Mai devreme sau mai traziu, cam toata lumea din Sichevita a aflat ca eu ma aflu intr-un razboi cu primarul Nicolae Kramer. Cam toata lumea stie si motivele razboiului – anume ca eu arat lumii toate abuzurile pe care primarul le-a savarsit impotriva mea, impotriva mamei mele si impotriva tatalui meu. Cam toata lumea stie si ca intre tatal meu si sora-sa – baba Dochia cea imputita – a inceput un proces de separare a partii fiecaruia din mostenirea parintilor lor.

De atunci, toata lumea a aflat ca Dochiile isi cauta cu disperare tot soiul de aliati impotriva tatalui meu, ca si cum acea oaste de stransura ar putea influenta in vreun fel separarea averii. In vreme ce Dochiile doresc ca toata averea Jienilor sa le revina lor, tatal meu insista ca dreptul lui legal trebuie sa ii fie recunoscut si incredintat dupa lege. 
Cu Dochiile cele fara de carte, dar cu galbeni scosi din pamant insa, e greu sa aplici legea, caci Dochiile promit galbeni in stanga si in dreapta, iar cand nu mai au galbeni, promit altele, dintre cele mai lumesti, date de Dumnezeu, adica diverse servicii ce sunt incriminate de legea penala.

Lumea din Sichevita nu stie motivele pentru care Kramer a intrat in razboi cu familia mea, ci doar le intuieste, fiind posibil chiar sa le si nimereasca.
El a avut un motiv sa ne aduca firecaruia dintre noi prejudiciile pe care ni le-a adus. Un motiv puternic. Nu a fost al lui personal, caci pana acum 2-3 ani el nu stia ca noi existam si noi nu stiam ca el exista, iar de intalnit fata in fata ne-am intalnit doar o singura data – cand ne-a inmanat o invitatie sa luam parte la festivitatile de marcare a 650 de atestare documentara a comunei.

Neavand ce face insa, primarul a preluat motivele de ura ale unora care ne purtau vechi sentimente de ura si invidie – neamul Dochiilor. Nu e treaba mea ce face primarul in acea familie de Dochii, la urma urmei este un barbat liber si nu da socoteala pentru aventurile sale, dar este cea mai importanta treaba a mea ceea ce face primarul in familia mea! 
Iar in familia mea, pana acum, a favorizat mai multi infractori sa ne pagubeasca – pe tatal meu de 5 lanturi de pamant pe Valea Ravensca, iar pe mama mea – de 2 lanturi de pamant la Carsie. A stat in puterea sa de primar sa semneze niste hartii mincinos intocmite de catre topografi cumparati de pe la tarabe, iar Oficiul Judetean de Cadastru si Publicitate Imobiliara, uns si el pe la balamale, sa inchida ochii astfel incat sa nu vada ca niste oameni sunt scosi din cartile funciare si in locul lor sunt introdusi altii, preferati ai primarului – adica baba Dochia, fi-su cel ce spala rahatul cu matura de pe peretii casei si nora-sa cea intre-prinzatoare, vanzatoare ca si ma-sa de peste drum!   

Atata ura a strans neamul Dochiilor impotriva familiei mele ca daca nu si-ar fi varsat-o in deciziile primarului, s-ar fi sufocat de venin si ar fi sfarsit prin a-si da obstescul sfarsit. Ne-au urat pentru ca noi am ajuns la oras, iar ei au ramas cu nasul in vagaunile de pe valea Sicheviteti in care zac oasele Joannei Weiss. (Apropo, se aude ca temandu-se ca le trimit si lor procuratura pe cap, asa cum i-am trimis-o lui Kramer, cica ar fi dezgropat-o pe victima lui Iova Dochia si i-ar fi ars oasele in foc ca sa nu i se mai gaseasca la o eventuala cercetare criminalistica!). Ne-au urat din tot sufletul pentru ca familia noastra nu a dat un apartament la Timisoara in contra a doua valturi de moara de macinat cereale, cum au facut ei! Ca am refuzat sa le cedam un apartament la Timisoara in schimbul partii lor din averea parintilor! Ca la noi in casa nu se aud certuri, in timp ce la ei dupa certurile zilnice se lasa in fiecare seara cu batai ca la balamuc! Ca noi am facut scoli, ca am invatat afaceri si ne merge bine, in timp ce ei au mers din esec in esec de cand se stiu ei.

Cumva-cumva, Dochiile sunt de inteles, pizma este o trasatura general umana si pentru cei ce esueaza mereu, poate fi usor de inteles. Dar ce poti spune despre un primar care preia si el acea pizma si dintr-un simplu electrician nepriceput devine si el pizmas, abuzeaza in stanga si in dreapta, foloseste institutia locala de administratie – publica – ca pe propria lui afacere si incalcand legea, hotaraste sa creeze prejudicii unora si avantaje altora!

Iar dupa toate acestea, cand toate sunt scoase la iveala, tot el este cel ce se supara, cel ce tuna si fulgera, ce arunca ocari in stanga si in dreapta, de ai putea zice ca el este o veritabila fata mare careia i s-au scos prin sat vorbe nepotrivite.

Si cand acolo, ce sa vezi! El este cel caruia i-a fost incendiata masina cand a mers pe inserate pe la cate-o nevasta din comuna. El este cel suspectat ca a delapidat 1000 de saci de ciment. Ca a scos bani din casieria primariei ca sa isi plateasca amantlacurile locale. Ca arunca gunoiul comunitar la marginea satului si deconteaza drumul tocmai pana la Dealul Lupacului. Ca zoaiele de murdarii aruncate in susul apelor ce curd spre comuna se scurg si ajung in chesoanele ce capteaza apa de baut din comuna. Ca vinde averea de terenuri, paduri, lemn si piatra a comunei si baga banii in buzunaru-i fara fund! Si cate si mai cate! 
Tocmai el vorbeste? Tocmai el se gaseste sa favorizeze infractori de rand din comuna? Mare rusine! Nu degeaba i-am cerut public sa isi scrie demisia, iar dupa mine – alti si alti sicheviceni, satui de abuzurile si nepriceperile sale, au facut acelasi lucru!


Dar despre legatura dintre supararile sale si chilotii sotiei varului meu, data viitoare! Sa auzim de bine pana atunci!

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu