Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

vineri, 27 mai 2016

Baba Iglica cea cu nasul mare!





Senzational: Astazi, Dunarea a inghetat in zona localitatii Moldova Noua!


La Judecatoria Moldova Noua a fost audiata martora Stoican Iglica, femeie de 74 de ani de pe Valea Ravensca din Sichevita, dar cu nasul cam mare. A spus minciuni peste minciuni si a dovedit ca varsta nu este o garantie a cinstei. Minciunile ei le-au intrecut pe cele ale cuscrului primarului, tamplarul albinar, care declarase ca ma vazuse prin Valea Ravensca, dar doar asa, in vacante...

In cei 55 de ani cat a trait pe Valea Ravensca, baba a declarat cu mana pe biblie nu l-a vazut niciodata acolo pe tatal meu. Tatal meu nu s-a nascut si nu a crescut pe Valea Ravensca, el nu a ridicat casa impreuna cu parintii sai si cu sotia sa.
Toata viata ei, l-a vazut acolo pe Ionica Dochia si pe mama lui, Dochia cea batrana.

Noroc ca exista documente din arhiva Primariei Sichevita, care demonstreaza cu certitudine cine, cand si cum a ridicat casa!

Evident, baba s-a purtat curveste, a procedat ca si cum ar fi fost o curva tanara, dar nu a reusit sa fie decat o femeie batrana ce si-a vandut cinstea pe 100 de lei.

Dar sa vedem filmul:
Fusese citata ca martor de umplutura, avocatul tatalui meu nu avea nevoie de ea caci ceilalti doi martori audiati astazi aveau suficiente de spus in sustinerea cererii de partaj. S-a insistat insa sa fie pusa pe lista de martori doar ca sa le dea o tema de gandire Dochiilor, vecinii si prepusii ei.
Asadar, nici nu am intrat bine inj judecatorie, ca baba Iglica m-a si abordat, ca sa imi ceara bani pentru ziua ei consumata la Moldova Noua si pentru drumul de la Sichevita pana la judecatorie, desi o adusese unul dintre nepotii Babei Dochia, fara sa ii ceara bani.
I-am spus ca va fi platita dupa proces, de tatal meu. Nu, si nu, ea insista sa fie platita inainte, intrucat credea ca dupa proces tatal meu nu o va mai plati.
Mi-am dat seama cam ce va declara la proces, adica va spune minciuni, ca si cuscrul primarului, dar l-am trimis pe tatl meu la ea sa o plateasca.

I-a dat 100 de lei, baba i-a insfacat si i-a bagat repede repede in buzunar.
A fost prima audiat si a spus numai minciuni.

Uitate au fost zilele cand si ea si fiul ei plangeau si scrjeleau pe la poarta Dochiilor sa isi ceara inapoi banii dati sorei Dina. Uiteate au fost zilele cand radeau de dupa colt cand fiul Dochiei spala cu matura si galeata rahatul de pe fatada casei, dupa ce toata comuna aflase despre amantlacurile in care fusesera implicati si despre banii de pe optiunile Moldomin ce nu mai aveau sa fie vazuti.

Nici nu mai conteaza ca baba Iglica a mintit, o vecina de-a ei imi spusese ca mincinoasa mai mare decat ea nu se afla in comuna, dar am crezut totusi ca lumea se inseala si baba este cinstita!
As, s-a dovedit a fi una din acelea care cer banii inainte!
De la cine-o fi invatat? Ca sora Dina intai da marfa si pe urma cere banii...! Cine stie de la cine-o fi invatat?
Nici nu mai conteaza!

Conteaza ca imediat dupa ce baba a iesit din sala, strangand in mana cei 100 de lei ca si cum ar fi fost cine stie ce moaste miscatoare, Dunarea s-a dezghetat! Si a inceput sa curga la vale ca si cum nimic nu s-a intamplat!
Prea multe vazuse Dunarea, ca sa mai fie impresionata de o baba ce si-a dat cinstea pe 100 de lei!
Oare cand a fost tanara, pe cati bani isi dadea cinstea?

**

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu